Beste klantenservice van Bunq,

Hartelijk dank voor uw informerende mail aangaande mijn accountidentificatie die opnieuw dient te worden vernieuwd. Op het identificatieportaal waar ik via de gele knop kom, vind ik instructies om dit snel en veilig af te ronden. Als ik hulp nodig heb bij het online identificeren van mijn online omgeving kan ik contact opnemen met jullie klantenservice. Ik denk dat dat nog weleens van pas kan komen, dus dat is een fijne mogelijkheid. Al is het me dan wel een raadsel waar ik daarvoor de contactgegevens kan vinden.

Als we het dan toch over identiteit hebben…

Ik verkeer momenteel zelf ook in een soort van identiteitscircus…eh crisis en ik ben wel benieuwd of daarin ook mogelijkheden zijn bij jullie? Als we het dan toch over identiteit hebben…
Het zou erg fijn zijn als dit dan ook via een identificatieportaal zou kunnen en dit snel en veilig afgerond kan worden. Hopelijk dan niet perse snel, maar wel veilig. Want ik vind dat de maatschappij heden ten dage al zo hectisch en snel is. Af en toe niet bij te benen allemaal. Ik probeer hierin een beetje in balans te komen met mezelf, maar dan merk ik weer hoe onrustig ik word wanneer ik het tempo aan probeer te passen. Dan ontstaat er weer een soort van FOMO. Weet je wat dat is? Het staat voor Fear Of Missing Out en ik wil niets missen en ook niet die angst voelen. Angst is namelijk een rotgevoel en tegelijk zie ik angst niet als slechte raadgever maar als goede graadmeter. Waarvoor dan? Ja, dat is vaak ook weer een uitdaging om te ontrafelen en vraagt een stukje reflectief vermogen waartoe ik op dit moment nog niet zo vaardig ben. Dat maakt me dan weer onzeker waardoor ik dan stagneer om een volgende stap te zetten en daardoor is het lastig mijn grenzen aan te voelen en dus ook om aan te geven. Dat heeft dan weer tot gevolg dat ik te laat door heb dat ik een grens heb overschreden. Ja, ik voel het dan wel ergens in, maar kan dan nog niet perse duiden wat dan die grens was. Dat roept die angst en onzekerheid dan weer op. Pff… het is zo ingewikkeld en dat maakt het voor mij dan vaak zo uitzichtloos en dan zie ik even geen perspectief meer. Dan word ik bang en heb ik de neiging om te vluchten en voel mezelf niet meer goed aan.

Identiteitscrisis doorbreken

Ik sta daarom erg open voor een identificatieportaal en hoor dan ook graag hoe dit precies in zijn werk gaat en wat eventuele kosten zullen zijn die hieraan zijn verbonden. Het lijkt mij een laagdrempelige manier om mijn identiteit te onderzoeken en de crisis die hieraan kleeft, te doorbreken.

Had ik al verteld…

Had ik al verteld over mijn fobie voor gele knoppen? Lastig uit te leggen waar hem dit dan in zit. Dat ik hier een aversie tegen heb, dat is iets wat als een paal boven water staat. Dus dat is voor mij nog wel een drempel om te nemen. Uit jullie mail begrijp ik dat ik op die betreffende knop moet drukken voor instructies om mijn accountidentificatie te vernieuwen. Is dat echt nodig om tot het doorbreken van mijn identiteitscrisis te komen? In dat geval zou ik dan toch gebruik willen maken van de mogelijkheid dat de klantenservice mij hierin even bijstaat. Maar ja, zoals eerder aangegeven… zijn de contactgegevens nergens zichtbaar. Ik voel nu een lichtelijke paniek opdoemen omdat ik het gevoel heb dat die gele knop mij min of meer op word gedrongen. Dat voelt heel intimiderend. Alleen al het schrijven van die twee woorden en de gedachte aan die wanstaltige kleur met de niet nader te noemen duiding, maakt me ontzettend nerveus en ik weet nu al dat ik een onrustige nacht tegemoet zal gaan en hierover nachtmerries zal krijgen.

Er valt me iets op

Wat mij nu trouwens wel ineens opvalt is dat jullie de mail om 01:58 hebben verstuurd. Midden in de nacht? Last van slapeloosheid? Je weet wat slapeloosheid tot gevolg kan hebben hoop ik? En jullie mail is verzonden met aan account waar Bunq niet eens in voor komt. Het lijkt er zelfs in niets op! Nu ik mij dit hardop afvraag, bedenk ik me dat ik nog niet had verteld over mijn achterdochtigheid. Dat speelt me enorm parten en neigt soms naar paranoïde neigingen. Ik hoef jullie vast niet uit te leggen dat deze tegenstrijdigheden afbreuk doet aan het vertrouwen dat jullie uit willen stralen?

Even tussen jullie en mij hé, maar hebben jullie zelf ook met een kleine identiteitscrisis te maken? Dat kan de beste overkomen, kijk maar naar mij.

Ik ga het toch in een andere hoek zoeken

Bij nader inzien denk ik toch niet dat ik bij jullie aan het juiste adres ben voor het helder krijgen van mijn identiteit en dat er bij mij nog wel wat meer speelt dan een kleine identiteit kwestie. Ik denk dat ik hulp toch in een andere hoek moet gaan zoeken.

Hebben jullie nog een goede tip?

Even heel wat anders. Hebben jullie misschien een goede tip voor een fijne en betrouwbare bank waar ik mijn kapitaal kwijt kan? Graag hoor ik jullie referenties voor een prettige bank. Het liefste mobiel bankieren dat mijn leven makkelijker maakt, eentje met een hoge rente en geen kosten en die een beetje past bij mijn identiteit, maar ik begrijp dat het nu lastig is om daar een inschatting van te maken.

Dank alvast voor het meedenken en eventuele tips. Ik wens jullie heel veel succes met het doorbreken van jullie identiteitscrisis… als ik zo vrij mag zijn om het beestje zo bij zijn naam te noemen. Dat doen is al de eerste stap. Wie weet kunnen we over een tijdje nog fijne en bruikbare tips uitwisselen.


Met vriendelijke groeten,
Judith

Lees ook:
Beste Britvo
Beste Anoniempje
Beste Juli

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties? Volg mij dan ook op Instagram: @judithevelien


One Reply to “Beste Bunq”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *