Net als het grootste deel van Nederland, loop ik ook al enige tijd rond met een zogeheten ‘’coronakapsel’’. Mijn coronakapsel en ik zijn ondertussen wel aan elkaar gewend en de haarspeldjes van mijn dochters om de wildgroei van mijn lok (of tenminste, iets wat ooit een lok was…) te bestrijden, draaien weer overuren. Zodra ik de neiging krijg om mijn kapsel met haarspeldjes van mijn dochters in goede banen te laten lijden…eh leiden, weet ik dat het tijd is voor een bezoek aan de kapper.
Daar ik de vorige lock-down zelf met een schaar in de weer ging om mijn pony weer in model te krijgen, daar ben ik nu zo wijs om dit niet nog eens te doen. Dat pakte namelijk niet heel voordelig uit. Het moge duidelijk zijn: ik mis mijn kapper! En dat uit mijn mond. Want doorgaans ben ik helemaal niet zo’n kapperig typje.
Naast dat mijn haar inmiddels een compleet eigen leven op heeft gebouwd, gaat het me vooral enorm aan het hart dat de kappers met lege handen staan. Letterlijk! Ga er maar aan staan. Jan Nelissen en Anne-Marie van Heck hebben hun eigen haarmode zaak en zij hebben al weken geen haren meer door hun vingers voelen glijden en ook geen omzet kunnen draaien. Nadat ik een post van hen op social-media voorbij zag komen over haar- en stylingproducten die zij verkopen en ook nog steeds bereikbaar zijn voor stylingsadviezen en product adviezen, bedacht ik me dat ik daar in ieder geval gebruik van zou kunnen maken!
Ik bestelde de shampoo en conditioner van L’anza
Maar ja, wat ging ik dan aanschaffen? Ik, als geen doorsnee kappers-typje? Vriendelijk en gedreven werd ik te woord gestaan en kreeg ik een passend haaradvies. Ik werd zo enthousiast van hun benadering dat ik vol vertrouwen een aangename shampoo en conditioner van het merk L’anza – Healing strength, bij hen bestelde. De volgende dag had ik het al binnen!
Niet vaker dan 2x in de week je haren wassen!
Als advies kreeg ik mee, vooral niet teveel product te gebruiken en echt niet langer dan 2x in de week mijn haren te wassen. Niet meer dan 2x in de week? Dat was wel even een omslag, want normaal gesproken waste ik mijn haren wel wat vaker dan dat. Daarnaast was het belangrijk dat ik de shampoo goed tussen mijn handen wreef. En nee, niet aaien! Stevig wrijven en op laten schuimen, dat zorgt voor een optimalisatie van het product. Jan Nelissen maakte er een kort filmpje van, daarin kun je goed zien wat er wordt bedoeld.
Het is heel zuinig in gebruik!
Doordat ik de producten maar 2x in de week hoef te gebruiken, is het ook heel zuinig in gebruik. Er werd mij verteld dat ik makkelijk zes maanden vooruit kan met deze producten, mits ik ze op de juiste wijze gebruik. Dat maakt het voor mij ook minder erg dat het wel prijziger is dan een standaard shampootje uit de buurtsuper. Daar waste ik de afgelopen jaren mijn haren mee. Het verschil in product is meteen goed merkbaar. Ik ben nogal geursensitief, dus voor mij is het erg belangrijk dat een haarproduct lekker ruikt. Dat doet L’anza! Het heeft een subtiele, frisse geur die lang blijft hangen. Mijn haren reageren er goed op. Het is een vriendelijk en mild product en ik merk dat mijn haren minder snel vet worden. Ik had wat last van schilfertjes, deze lijken wat minder te zijn. Ook wel een teken dat ik gewoon te vaak mijn haren waste denk ik hoor. Ik vind het eigenlijk niet eens lastig om mijn haren maar 2x in de week te wassen, want het ziet er gewoon nog goed uit. Hoe dan ook, ik ben enthousiast en ik vrees dat ik deze shampoo en conditioner in de toekomst vaker zal bestellen!
Hier zijn ze te bereiken
Als je ook enthousiast bent geworden en iets wilt betekenen voor deze bevlogen en gedreven mensen met passie voor hun vak, neem dan eens een kijkje op hun Instagram pagina: @haarmodejannelissen of op hun Facebookpagina: Haarmode Jan Nelissen. Voor meer informatie en/ of adviezen over je kleur, stylingsproducten of shampoo/ conditioner of voor advies over je uitgroei of dof geworden punten, zijn ze te bereiken op 0486-476389. Echt doen hoor! Ze hebben altijd wel iets passend voor jouw haartype en staan je heel graag te woord. Een berichtje sturen via hun socials kan natuurlijk ook.
Wil jij ook iets doen?
Omdat ik dus een product bij hen bestelde die erg zuinig in gebruik is, ben ik voorlopig voorzien. Mocht het zo zijn dat ze de volgende maand nog niet mogen openen, dan zal ik hen het bedrag wat ik kwijt zou zijn aan een knipbeurt doneren. Net zolang tot ze weer opengaan! Het is een druppel op een gloeiende plaat, maar iets doen is nog altijd beter dan niets doen. Vind jij het ook fijn om de druppel op die gloeiende plaat iets groter te maken? Doneer dan ook iets of bestel een haarproduct bij deze haartoppers! Je zou ze er heel erg mee helpen. De situatie voor zelfstandig ondernemers is echt heel schrijnend en daarom is iedere vorm van steun enorm welkom!
Lees ook:
Alles over een gezonde huid met SilkSkin By Silke
Wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties? Volg mij dan ook op Instagram: @judithevelien